Saturday, August 13, 2011

awak pakai tudung ke tu?


alhamdulillah,.hari ni dh 14 ramadhan.kite dh pom memasuki fasa k2 ramadhan.esk kte akn beralih ke pertengahan ramadhan pulak..insyAllah.:-)

0ke,stkt 2 mgu dh p0se ni,spe ade miss?angkt tgn tgi2.nk survey bpe org.cpt,.!spe yg ngaku,nk bagi singgit.bley wt bli cendol esk.haha.hrp2 xde lah ea.(gurlz yg da baligh tu, spesel kes k):P

tajuk entri utk kali ni---"awak pakai tudung ke tu?"soaln ni terdetik dlm hati ku pd pg jumaat yg lalu.aku nk sgt luahkn persolan tu kt tuan punye badan,tp tak tergamak plak asenye.rase mcm kejam pom ade tnye solan camtu kn.korang taw tak spe tuan punye badan tu?ala,mstilar xtaw kn cz aku tak cakap spe.tp,yg pasti,the gender of the person is FEMALE k.(xkn laki pakai tudung kot)haha

oryte,kishnye t'jdi mse aku jln2 d pasar minggu pd pagi jumaat yg lalu.(oups,repeation.kompem cgu bm reject ni)wakaka.mse syok usha2 mamat2 encem(oups,penipuan.kompem ustazah reject):P, tbe2 aku ternampak sorang hamba Allah berpakaian lbih kurang mcm ni.

bezanya, pompuan lam gamba ni rambut pndek cket, pompuan yg aku jmpe tu,pjg rmbut dye



Allah berfirman yang bermaksud: 
“Dan hendaklah mereka (wanita) menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka.”
(Surah al-Nur, ayat 31)

bnde tut0p aurat ni bkn rekaan taw.dlm quran ade.Allah dh berfirman tu.s0,tut0p aurat ni wajib.bkn maen2 k.aku jd sedih tgk pompuan kt psr hari tu.pakai tudung dh canteq.elok n ayu je.tp,ble die jln dpn aku, astaghfirullahalazim.rambut dye yg pnjg mengurai tu dibiar je kt blkg.jd, hatiku t'tanye2.ape sebab die pakai tudung tapi dedah rambut jugak.aku jd kompius!dik, kt pasar 2,bkn sumenye wanita muslim taw.cbe adik perhati betol2, brpe pasang mata kaum adam yg bukan muhrim tgk rambut adik tu.haram..ya Allah..nauzubillah..

entri kali ni bknlah nk malukan @ aibkan spe2.aku skdar berkongsi luahan rase.aku mengaku.aku sendiri pom masih jahil lg dlm bab2 agma t'masuklah soal tutup aurat ni.so, sbgai sorang muslim,smelah2 kte saling mengingati antara satu sama lain k..:-)



9 comments:

  1. Semoga mereka dibukakan pintu hati :)

    ReplyDelete
  2. insyAllah,.sm2 kte d0akan yaya,.tenx 4 de supp0rt,.:-)

    ReplyDelete
  3. ramai mcm tu....:) trend ker?? entah laa..

    ReplyDelete
  4. 2 lar yg pleknyer,.dh jd trend 2,.hm,myb dorang b'tdung cz skadar b'fsyen kot,.xtaw lar,.hnye Allah yg maha mgtahui,.m0ge d bkk pntu aty mereka kn,.:-)

    ReplyDelete
  5. blaja agama x habes cmni la jadinyer...

    *kalau habes lak mesti x menghayati...

    ReplyDelete
  6. iyap,.alsn yg munasabah kaizen.kte hnye mpu b'doa spya d bukak kn pntu aty mereka,.huhu

    ReplyDelete
  7. mungkin tk perasan kot, heeee btw doa kan die semoga di beri petunjuk :)

    ReplyDelete
  8. xprsan?ye k0t,.hehe,.0ke,.sme2 kte d0akan dye ea,.:-)

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...