Monday, August 1, 2011

hina sgt ke aku dpt blaja kt situ?

huh!.long tyme n0 see..spe?haha.aq lar 2.s0 s0ry guyz,.rsenye dh 2mgu kn aq tangguhkn entry aq yg sblom ni 2.dh 2 mgu jgk lar aq peramkn rse rndu nk b'blogging ni.em,exceli aq terlalu teramat dan tersangatlah busy men'setle'kan perihal pengurusan nk masuk u ni.as u know,masok u bkn shari dua kn.so,perancangan yg serapi mungkin msti dlksanakn bagi memastikan xkan tmbul pape mslh kelak.alhmdulillah, stelah penat b'kejar kesana kemari,so far bab2 pngurusan 2 dh hmpir 90% yg slesai.cme tgu nak bershopim pulak,.hehe

okeh,back 2 our topic.pd entri yg lps,aq dh jnji kn nk men'story-mory'kn sbb aq RELA utk bljar nun ja0h d sana.hurm,wlaupun aq xde statistik t'kni utk d buktikn,tp berdasarkan pemerhatianku mmg tak sampai 40% pun yg sanggup utk bljar di luar smnnjung mlysia.(ayt aq ni d tjukn khas buat org2 smnnjung je taw..so,jgn slh phm k):P..ala,korang mesti dh sedia mklum kn mengapa fenomena ini bisa terjadi right..

oryte,ini lah antara persoalan, komen,mahupun cacian yg sampai ke cuping telingaku setelah mereka2 ini dpt thu mgnai rsult upu aku.

orang 1 : mu dpt ums na??bapak jaoh,.npe mu pilih situ na?
(komen dp orang 1 ni lbih pd b'bntuk p'soalan kn.this is a t0p comment.persoalan ni yg paling byk menghujani aku sjk 2 mgu yg lalu)
orang 2 : ums,.em,bestnye,.bley naek flight.u pun cntik.xpla,muda lg.tyme ni lar nk g blja jaoh2 kn.its okey dpt mne2  pun,jnji dpt u.
(komen orang 2 ni lah dpt menyejukkan hatiku yg membara.memadamkan api kemarahan yg marak menyala.err,hati membara?marah menyala?hatiku panas der.korang nk tau knpa?sbb tlingaku berdesing mendengar komen2 seumpama di bawah)
orang 3 : na dpt ums?wei,org laen berlumba2 nk dpt u blkg rumah je.mu ni pehal cari yg paling jaoh 2?dh xde u ke kt smnnjung ni?mu mmg mntak utk dpt u 2 @ pihk upu yg bagi?
(annoying je kn.cakap direct je lar yg u all nk kata aku kne reject kn.kata2 2 dilafazkan bkn dgn nada gurauan.diorang serius.menyirap darahku ble komen2 seumpama ini dilemparkan kpd mak bapak aku jgk.2 yg aq xtahan 2.kalau setakat aq sorang je yg kene hadap ng komen2 mcm ni,xd lar aq hot sgt kn.ni mak bapak aku kne skali bai.)

tp, mujurlah Allah masih memelihara thp keimananku.di titipkan sdkit ksbaran d sudut hati kecilku ini.alhmdulillah,aq masih mmpu control driku utk bertindak sdkit waras.at least aq xde lar pegi sound2 @ hentam2 dorang bagai.heee

hermmm.bg mereka d luar sana yg masih dihantui oleh persoalan2 sprti yg di ats,ni adlh jawapannya...

  1. MINAT EKONOMI                                                                                                                           aku dh minat giler ng ekonomi.so,xkn aq nk pilih cos yg aq tak minat n tak mampu bagi aku kn.sume 2 akn menjerat diriku jua nanti right.tp,minatku ini belum boleh utk menjadikan aku sbgi pakar eko.tp,kalau cgu eko,insyAllah.s0,dats why aku pilih cos pendidikan ekonomi di pilihan pertamaku, bknya cos pure eko.
  2. COS SPECIAL                                                                                                                              cos pendidikan ekonomi ni adalah cos istimewa.knpa istmwa 2?sbbnye ipta lain selain universiti malaysia sabah tidak menawarkan cos ni.maknanye,ums shja yg twrkn cos pnddkn eko ni.aq ulang ye.ums shja.so,kalau korang di tempat aku, korang ade pilihan lain tak?
  3. TAK MAHU ULANGI KESILAPAN LAMPAU                                                                       mase spm dlu, aku dh buat silap besar dlm hidupku.maybe sbb terlampau fikirkan standard, aq berani pilih aliran pure sains sbgi jurusan spm ku.di awl form 4, aku dh boleh detect akn kelemahanku.ble tiba je mase bio,aku mula menguap.masok je cgu fizik, aku cpt2 cari port yg sesuai utk bkk kelab bual.tyme kimia plak,kerja xpenah siap.haram satu pun xpaham ape yg cgu ajr.tgk lar,btpa teruknya aku dulu.aku mmg tak boley lar ng pure sains ni.subjek2 tu memang alah r ng aku.sume ni berlaku disebabkan keegoanku jgk.ye lar,konon2nye pmr 7a kn,xkn lar nk masuk kls sstera kot.tp,last2 padam ng muka aku.spm 3a je weh.buat malu je.bdk2 kls bwh pun mmpu utk dpt lbih dr 2. lepas tu bru aku sdr akn ksilapnku.aq menyesal sgt2 coz dh bazirkan mase 2 tahun ng sia2 gitu je.mulai saat tu,aq berazam utk brubah.aku xnk buat silap lg.aq dh jnji ng diri aku bhwa aku xkn smbung belajar dalam bidang sains tulen lagi.aku dh serik.so,aku bertekad akn belajar sesuatu yg mampu untuk aku laksanakan.sehinggalah aku kenal ape itu ekonomi n aku terus jatuh cinta dengannye.
uarghhhh!geliat jap.fuh,dh berjela2 rupanye aku berceloteh ni.oryte,begitulah ape yg dpt aku share mengenai pilihan cos aku tu.yg baik jadikan tauladan,yg tak baik tu jadikan sempadan keyh.c u so0n..=)

15 comments:

  1. bia la ore nok kato gapo pom na, asal na hepy & b'jaya dgn minat na tuh oke (:

    ReplyDelete
  2. yup,.bt0 2 nix..tenx 4 de supp0rt,.huhu

    ReplyDelete
  3. i like this entry.. na first mu patut bangga dpt ums. sbb dapat pergi universiti yang jauh dan kursus yang yg mung idamkan. org lain jealous la tu. pastu at the same time, orang2 nak down kan mung. sabar je la.

    ReplyDelete
  4. tenx 4 de supp0rt na,.sumtime mmg aq ade ase gk nk nangis ble dgr komen2 yg xmyedapkn tliga aq 2,.tp,bt0 pe yg mu cakap 2,.aq mst b'sykur cz dpt ape yg aq nk,.d0rg nk d0wn kan aq,.t'serah lar kn..aq xkacau 0rg

    ReplyDelete
  5. ums pom,kos cg ape....bgga wooo...

    ReplyDelete
  6. comel UMS....tepi shopping complex terbesar di Sabah Sarawak lagi(ala2 mid valley kat kl)...

    ReplyDelete
  7. yer ea?blja sne kew?excited nk g,..hehe

    ReplyDelete
  8. tahniah...bljr la sejauh mungkin utk mwmjejak ilmu..:)

    ReplyDelete
  9. anonymous>tenkiu 4 de wish..doakan kejayaan..:-)
    sue>mekacih sue..^_^

    ReplyDelete
  10. Congrates dapat UMS... :) BTW, saya pon dapat UMS jugak.. :) :) :) Chill je.. Mulut orang kita tak bole nak halangkan.. :)

    ReplyDelete
  11. ums jugk??yes, ade genk,.!hehe..iyap, mulot owg xley tt0p kn,.sabau je lar..pape p0m,c u thre!:-)

    ReplyDelete
  12. salam zana...

    msh tk terlambt untk sy ucapkan TAHNIAH!!! u r chosen 1...right??

    peduli lah dgn kate org,ape yg perlu awk buat sekarg hnye perlu snyum dengan org yg berkata2 apa2 kpada awk..

    ini tntg hdup awk,ur life n ur right to make any decision..tk ksh kiter blaja kt mn sbnrnyer..ikm,ikbn..kolej..uitm upm ukm um..eceh...tk kire lah..tak penting...

    tpi the most important is cam mn awk nak buat scroll yg awk dpt nnti bermakna...itu yg penting...

    ape2 pun gud luck dan bersyukur byk2..
    something happen for reason dear..
    Tuhan lbh mngetahui ape yg terbaik buat kita...

    nice to meet u..

    www.idzatulnur333.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. wkmslm,.i like yr c0mment idzayul..tenkiu s0 much..bt0 cakap awk tu."sumtin happen 4 reason.Tuhan lbey mgthui yg t'baek buet kite.nice 2 meet u 2..!:-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...