Monday, August 8, 2011

header blog yang comot

prappp..prapp..prapp..korang jgn misunderstanding plak.tu bukan bunyi kain koyak taw.td tu sound effect utk senaman jari jemariku.kasi longgar2 skit segala urat2 kt finger aku ni.okeh,da rilex ase.jum kte berblogging.:-)

hurm,cube korang tilik2 tajuk entri aku tuk kali ni-'header yg comot'?header mne yg comot tu?header spe?haha..sudh gaharu cendana pulak kn.header spe lg kalau bukan header blog "...zana berblogging..."ni.:P

oryte,4 yr information,td aku baru je tukar header blog aku nih cz i feel like blog aku dh t'masuk dlm list bottom three(aich,mcm rncgn realiti pom ade) tuk 'blog2 yg ber-header agak tak menarik'.(wujud ke list camtu,.?).kui3.stlah aku blogwalking kt bbrpe blog yg sempat aku jenguk, aku dh bley conclude bhwa blogger2 kt malaysia ni sememangnye kreatif.masing2 menampilkn header blog yg pelbagai bentuk, corak n warna.dan dr situ lah timbulnye rse jeles kt hati aku ni cz blog aku tak macam diorang pun.aku tgk header blog aku yg sblom ni tu tak macam blog kepunyaan budak 20 tahun pon.skema jerk!huhu

lps tu,aku terus berazam utk ubh2 ckit blog aku ni.bkn nk cakap aku ni ske tiru style org, tp kalau dh hari2 aku tgk blog aku ni lesu je, mne lar nk ade smgt aku nk berbloging kn,.hehe..so,for de 1st time, aku bukak adobe photoshop.exceli,pgtahuan aku mgnai photoshop ni mmg zero u.ble bkk je file adobe 2,wah!!terpegun aku.byk giler die punye tool.n mse tu aku dh rse pening dh.xtaw nk stat kt mne.aku cpt2 alihkan cursor mouse aku kt button 'close'.tp,tgnku xcukup kekuatan tuk klik button tu.aku terbayang balik header2 yg comel kt blog2 lain.yeah!aku dh dpt kekuatan smula.aku alihkan cursor jauh dr button 'close' tu.wlau mcm mne sush pom,aku kne try buat jugk.

15 min berlalu.aku klik situ tak jd,aku klik sni tak jd.arghhh!tensionyer aku.aku terus minimize window photoshop tu.aku bukk window baru n searh youtube.slps 5min, aku dh jumpe tutorial ni..


tenx a lot kt you tuber ni cz dh create n upload video yg sgt2 membantu ni.ilmu yg awk curahkn ni hnye Allah sje yg dapat balas..^-^.(p/s:mood-hepy sesangat ni:P)

haaaa..lps tu,aku cpt2 maximize balik window photoshop td.stlah berhempas pulas try n error,akhirnye ini yg terhasil


jp2..nk pesan cket.korang jgn gelak k.bia aku sorang je yg gelak,.hahaaaha..teruk benor rsenye,.comot sangat!skali tgk mcm lukisan budk2 tadika kn.2x tgk dh xtaw mcm ape.malunye aku!*-*

btw, aku tetap panjatkn kesyukuran pd yg Esa cz dh bukk minda aku cket ttg phoshop ni.wlaupun at dis moment pgtahuan aku ttg photoshop ni tak sampai 10% lg, aku dh rse puas hati cz dh boley hasilkn header blog yg transparent ni.xpela,blaja cket2 kn.insyAllah lme2 ley jd tutor photoshop pulak(berangan lar pulak)haha.

so, pesanan aku,sory sesangat lu ade rkn2 blogger yg 'sakit mata' kot tgk header aku yg tak berapa nak menjadi ni.hehe..em,bhgianyer aku andainye ade spe2 yg bermurah hati tuk curahkan ilmu mengenai photoshop n blogging ni.sy budak baru belajar,kalau slh tlg tunjukkn ye...peace!^_^



6 comments:

  1. ok dah tu..
    boleh di upgrade lagi dari semasa ke semasa kan..
    :D

    ReplyDelete
  2. tenx 4 de support,.insyAllah,.sme2 bantu k,.:-)

    ReplyDelete
  3. na ! comey doh 2. lame2 na expert lah (:

    ReplyDelete
  4. dah ok tu :)
    kmahiran ini boleh diasah.
    gdluck:)
    chaiyok2!

    ReplyDelete
  5. mekacih d ats sokongn 2 puetri zahra,.majulah blogger utk ngra,.hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...